Som entreprenör är det viktigt att känna sin målgrupp väl för att kunna erbjuda passande produkter och tjänster. Det är dessutom minst lika viktigt att bygga en trogen målgrupp som gör återkommande köp.
Skicka nyhetsbrev
Att skicka nyhetsbrev är ett utmärkt sätt att nå ut till nya kunder samt påminna dina befintliga kunder om företagets erbjudanden och liknande. Du kan skapa och skicka professionella nyhetsbrev med hjälp av Ungapped. På deras hemsida kan du ta del av marknadens bästa plattform för nyhetsbrev. Du väljer själv om du vill använda färdiga mallar eller designa dina nyhetsbrev från grunden. Utgå alltid från målgruppens behov och intresse. Varje nyhetsbrev ska ha en viss funktion, till exempel information om rådande rabattkampanjer, nya produkter eller spännande branschinformation.
Bygg ett starkt community online
I dagens digitala samhälle finns det många sätt att bygga en trogen målgrupp, även kallat community. Digitaliseringen har skapat stora möjligheter för entreprenörer och startups. Använd gärna sociala medier för att dagligen kommunicera med din målgrupp. Genom att vara aktiv på Instagram, TikTok, Linkedin och Facebook kan du få en bättre förståelse för dina kunders behov och önskningar. Via sociala medier kan du även få följarna att anmäla sig till ditt nyhetsbrev.